יום שבת, 18 במרץ 2023

כתב אישום נגד שמונה נאשמים שירו לעבר יריביהם בתי מגורים ועסקים תוך סיכון עוברי אורח

 פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד רפאל חסין (27) מנהריה, אדהם אבו אלרוב (21), אופק גרמאי (20) ואושר אטיאס (21) מעפולה, אלון ניר (26) מחולון, פימה סמירנוב (29) ותום גלמן (29) מטירת הכרמל, ואביאל קיפניס (21) מקרית ביאליק לאחר שירו לעבר יריביהם, בתי מגורים ועסקים, תוך סיכון עוברי אורח.

מכתב האישום שהגישו עורכי הדין פנינה לוי ואלעד דיין עולה כי על רקע יריבות בעסקי סחר בסמים ובשל מסכת של פעולות עברייניות שנעשו על ידי חבורתו של חסין ואדם נוסף כנגד חבורה יריבה, ביצעו הנאשמים את אשר הורה להם חסין בעבור סכומים הנעים בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. באמצעות ניר, סיפק חסין לשאר הנאשמים כלי נשק, מטען חבלה, רכבים ואמצעי לחימה נוספים לביצוע העבירות.

כך למשל, במסגרת התוכנית קשרו חסין, אבו אלרוב, גרמאי ואטיאס קשר לגרום לחבלה חמורה בשמעון רביבו, מהחבורה היריבה ולשם כך הצטיידו בשני אקדחים. הנאשמים הגיעו לבית אמו של רביבו, אליה היה צפוי להגיע באותה עת יחד עם משפחתו לארוחת השבת, וביצעו סיורים ותצפיות בסביבת הבית. עם הגעתו של רביבו ומשפחתו למקום, התקרבו אליו גרמאי ואטיאס וירו מספר יריות. כתוצאה מהירי נפגעה בת זוגו של רביבו ונותרה שותתת דם על המדרכה עד שהובלה לבית החולים ונותחה. היורים נמלטו תוך שהם חוצים בנסיעתם צמתים באור אדום ומסכנים את המשתמשים בדרך.

לאחר ביצוע הירי לעבר רביבו, ביצעה החבורה היריבה "פעולת תגמול" וירתה לעבר היורים, חטפה קטין המשתייך לחבורתו של חסין והחזיקה בו כבן ערובה למשך מספר ימים (כתב האישום בגין אירוע זה הוגש במהלך דצמבר 2022).

במקרה אחר ביצעו חסין, ניר, סמירנוב, גלמן, קיפניס והאדם הנוסף, ירי לעבר בית הוריו של אדם אחר המשתייך לחבורה היריבה. במסגרת פעולה זאת העביר ניר לאדם הנוסף 10,000 ₪. הירי, שבוצע על ידי קיפניס, הסב נזק רב למבנה. בעקבות ניסיון הפגיעה ברביבו ופעולת התגמול של חטיפת הקטין, הורה חסין לאדם הנוסף להגביר את תדירות ועוצמת הפעילות נגד החבורה היריבה. לאחר היערכות, במסגרתה העביר ניר לסמירנוב ולאדם הנוסף 20,000 ₪, יצאו גלמן וקיפניס לכיוון ביתו של רביבו, עת שהתה בו בת זוגתו עם ילדיהם. בשלב זה ירד קיפניס מהאופנוע ונכנס בטעות לבניין שכן, שלף אקדח וירה לעבר דירה בה שהו אותה עת זוג הורים ושלושת ילדיהם. הקליעים פגעו בדלת הבית, חדרו לתוך הבית ופגעו בסלון, בקירות ובחלון בבית. בנוסף, חסין, גלמן וקיפניס ביצעו גם ירי לכיוון קיוסק בבעלותו של רביבו בתל אביב. לאחר הירי נמלטו קיפניס וגלמן מהמקום.

חסין, ניר וקיפניס קשרו קשר לגרום לחבלה חמורה לעמית רביבו, בנו של שמעון, ולמשפחתו באמצעות פיצוץ מטען צינור בבניין שהכיל 105 גרם חומר נפץ והכיל כ-120 מסמרים ששימשו כרסס שנועד להעצים את עוצמת הפגיעה. חסין, בעזרת ניר, הותיר את המטען בשכונת מגורים והורה לקיפניס לאסוף אותו משם, בתמורה ל 10,000 ש"ח. במהלך הלילה אסף קיפניס את המטען ונסע עימו לביתו של עמית, נכנס לבניין והגיע לקומת הדירה. לאחר מספר דקות ירד חזרה ויצא מהבניין כשהמטען עמו, הניח אותו בלב שכונת מגורים ובסמוך למתחם שבט צופים, בית ספר, גן ילדים ובית חב"ד.

בבקשת המעצר ציינו עוה"ד לוי ודיין כי "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של המשיבים ויריביהם. המשיבים לא בחלו בפגיעה באזרחים בלתי מעורבים פעם אחר פעם, במרכזי ערים, במקומות הומי אדם, תוך אדישות לחיי אדם!"

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם באזור מגורים ונשיאת נשק. לחסין, ניר, סמירנוב, גילמן וקיפניס מיוחסות בנוסף עבירות של היזק בזדון, גניבה, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב וחבילה במזיד ברכב. לאבו אלרוב, גרמאי ואטיאס מיוחסות בנוסף עבירות של נהיגה בקלות ראש ומעבר באור אדום. לקיפניס מיוחסת בנוסף עבירה של רשלנות בחומר נפץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה