יום שבת, 18 במרץ 2023

הותר לפרסום: כתב אישום כנגד שני צעירים בגין זריקת בקבוק תבערה על מסגד סידני עלי

 הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית של שירות הביטחון הכללי והיחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון (יל"פ) במחוז תל אביב, נעצרו בימים האחרונים שני חשודים ביידוי בקבוקי תבערה לעבר מסגד 'סידני-עלי' שבהרצליה בליל ה-29.01.2023.

השניים תושבי תל אביב, האחד בגיר כבן 19 והשני קטין כבן 16. במהלך החקירה בשב"כ התבררה מעורבות החשודים במיוחס להם ונאספו ראיות החושפות כי ניסיון ההצתה של המסגד בוצע ממניע לאומני.

עוד עלה בחקירה כי השניים תכננו לבצע לינץ' בערבי, אך זנחו את הרעיון ופנו למימוש פיגוע נגד מסגד. לאחר שבחנו מסגדים באזור תל אביב, החליטו להוציא לפועל את תוכניתם למול מסגד 'סידני-עלי' בהרצליה.

עם תום חקירתם בשב"כ, הגישה היום 17.03.2023 פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום כנגד השניים, המייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע מעשי טרור (הצתה של קודשי דת), מעשה טרור של הצתה בצוותא ופעולה בנשק למטרות טרור בצוותא.

 

בבקשת המעצר ציין עו״ד יונתן טל אליהו מפרקליטות מחוז תל אביב כי ״מעבר לייצור נשק של בקבוקי תבערה שהוכנו על מנת לממש את תכנית ההצתה, ומעבר לכך שעבירת ההצתה היא עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי לא רק לדבר אותו מבקשים להצית אלא לכלל הסביבה, לו הייתה תכנית המשיבים מתממשת במלואה והמסגד היה עולה באש, היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על רקע דתי-לאומני״.

 

שירות הביטחון הכללי רואה במעשים אלה, המבוצעים מתוך מניעים לאומניים, סכנה לביטחון המדינה, ובשיתוף עם משטרת ישראל, ימשיך לפעול לסיכולם וכן למיצוי מלוא חומרת הדין למול מבצעי מעשים אלה.

בשב"כ מזהים עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז הפרעות בחווארה, כולל במרחבים מעורבים בתוך הארץ, ועם העלייה באיום פועל שירות הביטחון הכללי למיצוי מלוא הכלים הנתונים בידיו על מנת לסכל כוונות אלו מבעוד מועד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה