יום שלישי, 4 באפריל 2023

כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון מקסים בביצקי

 פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי (52), בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, מתן ידיעה כוזבת, זיוף בידי עובד ציבור וקשירת קשר לפשע.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בן אסולין, עולה כי בין בביצקי לאזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל לבקר את אימה נוצר קשר לאחר ששלחה הודעות בטלגרם, וביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל. בביצקי פנה אליה ובמהלך השיחות בניהם הציג את עצמו כסגן ראש עיר בישראל ואף שלח לה כרטיס ביקור. בשיחות ביניהם, קשרו השניים קשר כדי למסור מצג כוזב בפני ביקורת הגבולות כדי להקל את כניסתה לארץ, ביוזמתו של בביצקי.

 

במסגרת הקשר ביניהם, בביצקי זייף מסמך בחתימתו שתורגם לאנגלית, הנחזה להזמנה רשמית של עיריית ראשון לציון, בו אושרה השתתפותה בפורום מקצועי. בהמשך אף שלח לה מכתב ההזמנה באנגלית על מנת שתציג אותו בעת כניסתה לישראל. לאחר מכן, פנה בביצקי לחברו, בעלים של בית מלון בראשון לציון והזמין עבורה חדר למשך חודש, כשהוא יודע שהיא לא תשהה במלון בזמן ביקורה בארץ.

 

בביצקי אף הנחה אותה לטעון בכזב בפני רשויות האוכלוסין וההגירה שהיא עובדת במוקד הטלפוני של עיריית בוצ'ה באוקראינה, וכי בחודשים האחרונים היא עובדת מרחוק. כשהגיעה לישראל, הציגה בפני הגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה את ההזמנה ואישור המלון, אולם לאחר תשאולה, הגורמים התרשמו שהיא מוסרת מידע כוזב, וכניסתה לישראל סורבה.

 

כשבביצקי זיהה שחל עיכוב בכניסתה לישראל, הוא פנה לגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה ודרש להתיר את כניסתה לארץ, תוך שהוא מציין בפניהם את תפקידו, טוען בכזב שהיא אורחת של העירייה שהגיעה להשתתף בקורס מטעם העירייה, ושעיכובה לא חוקי. כך שהה בנתב"ג קרוב ל-24 שעות ברציפות בניסיונות לקדם את כניסתה לישראל, ואף הציע ערבות בסך 30 אלף שקלים עבור כך. לאור פעולות אלו, זומן בביצקי לחקירת משטרה, ובטרם הגיע אליה מחק את ההתכתבויות ביניהם. כתב האישום הוגש באישור המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה